سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر آوندى بدانچه در آن نهند تنگ شود جز آوند دانش که هر چه در آن نهند فراختر گردد . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 89 تیر 21 , ساعت 11:15 صبح
آیت‌الله نوری‌همدانی:
هیچ‌کس غیر از آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌توانست خلأ پس از امام را پر کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: آنقدر ویژگی و شایستگی از جمله شجاعت،‌ تدبیر،‌ فرهنگ، فقه، زمان‌شناسی، معلومات و ... در وجود آیت‌الله خامنه‌ای هست که پس از امام راحل هیچ‌کس نمی‌توانست این خلأ را پر کند.


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی یکشنبه شب در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مسئله مهم خلقت، هدایت و راهنمایی است، اظهار داشت: خداوند به شما توفیق خدمت در عرصه تبلیغات را عطا فرموده است و باید در این راستا با جدیت بیشتر گام برداشت، به ویژه جامعه کنونی که بیشتر ما واجد هدایت و راهنمایی هستیم.
وی افزود: امام خمینی (ره) می‌فرمایند « خداوند هر پیامبری را که آفرید در یک دست او کتاب و در دست دیگرش ابزار و آلات برای جهاد داد .»
این مرجع تقلید تصریح کرد: اکنون که این توفیق به شما داده شده است، باید مطابق با مسائل روز گام بردارید و هر روز متناسب با وضعیت جامعه تبلیغ کنید.
وی با اشاره به فتنه‌های چند سال اخیر خاطرنشان کرد: روزگار هیچ وقت از فتنه خالی نیست و بر ما واجب است تا فتنه‌ها و راه‌های مقابله و برون‌رفت آنها را شناسایی کنیم.
نوری همدانی با اشاره به خطبه 51 نهج‌البلاغه گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «فتنه این است که مقداری از حق و باطل را با هم ادغام کرد و کسانی که فکر صحیح و بصیرت ندارند، در دام باطل و شیطان مسلط می‌شوند، اما کسانی که بصیرند و ایمان کامل دارند، نجات می‌یابند.»
این مرجع تقلید با بیان اینکه در کشور ما نیز اخیرا در مورد ولایت‌فقیه بعضی دچار شک و شبهه شدند، اظهار داشت: در زمان کنونی شناخت چهار اصل زمینه انقلاب، ‌ارکان انقلاب، اهداف انقلاب و آسیب‌هایی که ممکن است بر انقلاب وارد شود، لازم و ضروری است.
نوری همدانی افزود: یکی از ارکان انقلاب مردم هستند که نقش بسیار موثری دارند، امام خمینی (ره) از سال 1342 تا 1357 روی مردم کار کرد تا توانست با پشتیبانی آنها انقلاب را به سرانجام برساند.
وی پیروزی گروه را در گروی همراهی مردم عنوان کرد و ادامه داد: مردمی که روشن و متعهد در حوزه فرهنگ هستند و به تمام زوایا و مزایای کار پی برده‌اند،‌ در راه رسیدن به هدف تاثیر زیادی دارند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اما مردم به معنای اعم یعنی نخبه‌ها، علما و ...، وجود علمای بزرگی همچون اشرفی اصفهانی، ‌مدنی، صدوقی، آیت‌آلله مطهری و شهید بهشتی و باهنر بودند که انقلاب پیشرفت کرد.
وی گفت: خروش مردم همیشه کارساز است و امام راحل نیز همیشه بر این امر مهم تاکید داشتند و دولتمردان نیز باید به این مردم خدمت کنند، زیرا این مردم بودند که هشت سال جنگ تحمیلی را اداره کردند.
نوری همدانی اظهار داشت: ایجاد اشتغال، سعی در ارزانی و فراوانی نعمت، سعی در فراهم کردن زمینه ازدواج آسان و ... همه باید در نظر دولتمردان قرار داشته باشد.
وی افزود: دومین رکن انقلاب اسلام ناب محمدی (ص) است، اسلامی که توسط دشمنان به حاشیه رانده شده و بدون استکبارستیزی، حکومت اسلامی و بدون فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی بود.
نوری همدانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) این اسلام ناب را به عرصه زندگی باز گرداند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سومین و مهم‌ترین امر در انقلاب ولایت‌فقیه است، زیرا انقلاب حافظ، نگهبان و راهنما می‌خواهد،‌ ولایت‌فقیه سد محکمی است که مورد آماج حمله ها و تهاجم دشمنان قرار گرفته است.
نوری همدانی با بیان اینکه در جنگ نرم تمام تلاش دشمن متوجه ولایت‌فقیه است، گفت: بنابراین بر شما که در راه تبلیغات گام برمی‌دارید، توفیقی است که در این بخش فرهنگ‌سازی کنید.
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: آنقدر ویژگی و شایستگی از جمله شجاعت،‌ تدبیر،‌ فرهنگ، فقه، زمان‌شناسی، معلومات و ... در وجود آیت‌الله خامنه‌ای هست که بعد از امام راحل هیچ‌کس نمی‌توانست این خلأ را پر کند.
نوری همدانی افزود: انقلابی که به پای آن خون هزاران شهید ریخته شده، باید نگه داشته شود، تبلیغات باید در زمینه ولایت‌فقیه وسیع باشد تا مردم نقش ایشان را به خوبی بدانند.
وی با اشاره به سخنرانی خود در قم در دی‌ ماه تصریح کرد: در آن روز هزاران نامه و تماس برای تشکر از اینکه موقعیت محبوب دل‌های مردم را بیان کردم، برای من ارسال شد.
نوری همدانی خاطرنشان کرد: مردم ایران حاضر هستند، قطره قطره خون خود را برای رهبر معظم انقلاب بدهند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: در این موقعیت وظیفه ما است که ولایت‌فقیه را به مردم بشناسانیم تا روزبه‌روز ایشان و انقلاب عظمت و قدرت بیشتری پیدا کنند و مقدمه ظهور حضرت ولیعصر (عج) فراهم شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ