سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در پاسخ دادن شتاب کند، پاسخ را درنیابد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 اردیبهشت 5 , ساعت 6:49 عصر

پاداش قرائت سوره های قرآن 3

 نمایش تصویر در وضیعت عادی

پنجاه و چهار: پاداش قرائت سوره تغابن

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره تغابن را در نماز واجب خویش تلاوت کند آن سوره در روز رستاخیز شفاعتگر او باشد . نزد کسی که گواهی اش را بپذیرد گواه پیشه ای باشد و آن سوره از او جدا نگردد تا او را به بهشت در آرد .

امام باقر ( ع ) فرمود : هر که پیش از خواب همه سوره هایی را که با « سبح » و « یسبح » آغاز می گردد تلاوت کند جان نسپارد تا حضرت مهدی ( عجل ) را درک کند و اگر چشم از جهان فرو بندد در پناه و همسایگی پیامبر ( ص ) باشد .

پنجاه و پنج : پاداش قرائت سوره طلاق و تحریم

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره تحریم را در نماز واجب خویش تلاوت کند او را از هراس و اندوهمندی روز رستاخیز در امان دارد و از آتش دوزخ بر کنار داشته شود و معارف گردد و خداوند او را به سبب تلاوت آن دو سوره و مراقبت بر آن دو به بهشت در آورد ؛ زیرا آن دو سوره از آن پیامبر ( ص ) است .

پنجاه و شش : پاداش قرائت سوره ملک

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره ملک را پیش از خواب در نماز واجب خویش تلاوت کند پیوسته در امان خدا باشد تا سپیده بر دمد و در روز رستاخیز نیز در امان خدا باشد تا به بهشت در آید .

پنجاه و هفت : پاداش قرائت سوره قلم

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره قلم را در نماز واجب و مستحب خود تلاوت کند خدای گرامی و بزرگ همواره او را از گرفتاری به تهیدستی در امان دارد و چون بمیرد خداوند او را از عذاب قبر در پناه خویش دارد .

پنجاه و هشت : پاداش قرائت سوره الحاقه

امام باقر ( ع ) فرمود : سوره الحاقه را بسیار تلاوت کنید ؛ زیرا به راستی ، تلاوت این سوره در نماز های واجب و مستحب ناشی از ایمان به خدا و پیامبرش است ؛ چرا که این سوره تنها دریاره امیر مومنان علی ( ع ) و معاویه فرو فرستاده شده و تلاوتگر آن تا آنگاه که خدای گرامی و بزرگ را دیدار کند دینش از دست نرود .

پنجاه و نه : پاداش قرائت سوره معارج

امام صادق ( ع ) فرمود : سوره معارج را بسیار تلاوت کنید ؛ زیرا به راستی ، هر که آن را بسیار تلاوت کند خدای فرازمند در روز رستاخیز از گناهی که او مرتکب شده است بازخواست ننماید و او را در بهشت با حضرت محمد ( ص )‏ و خاندانش جای دهد -اگر خدا خواهد-

شصت : پاداش قرائت سوره نوح

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که به خدا ایمان دارد و کتابش را تلاوت می کند سوره نوح را رها نمی کند و هر بنده ای که آن را حسابگرانه ( خالصانه ) و با شکیبایی در نماز واجب و مستحب خویش تلاوت کند خدای فرازمند او را در منزلگاه نیکان جای دهد و علاوه بر بهشتی که در آن جای دارد او را سه بستان دیگر برای بزرگداشت او ارازنی فرماید و دویست حوری باکره و چهار هزار حوری شوهر دیده را به همسری او در آورد-اگر خدا بخواهد -  

شصت و یک : پاداش قرائت سوره جن

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره جن را بسیار تلاوت کند در زندگی دنیا گرفتار چشم زخم ، دمیدن سحر ، جادو و نیرنگ جن نشود و همراه حضرت محمد ( ص ) باشد و گوید : پروردگارا ! من جایگزینی بر این مقام و نعمت نخواهم و آرزوی دیگر گون شدن آن را ندارم .

شصت و دو : پاداش قرائت سوره مزمل در نماز عشا

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره مزمل را در نماز عشا یا در پایان شب تلاوت کند شب و روز به همراه سوره مزمل گواهان او باشند و خداوند او را با زندگی ای پاک زنده بدارد و با مرگی پاک بمیراند.

شصت و سه : پاداش قرائت سوره مدثر

امام باقر ( ع ) فرمود : هر که در نماز واجب خویش سوره مدثر را تلاوت کند بر عهده خدای گرامی و بزرگ است که او را همراه حضرت محمد ( ص ) در رتبه او نهد و هرگز در زندگی دنیا گرفتار نگون بختی نشود - اگر خدا خواهد-

شصت و چهار : پاداش قرائت سوره قیامت

امام باقر ( ع ) فرمود : هر که بر تلاوت سوره قیامت مداومت ورزد و به آن عمل نماید خدای گرامی و بزرگ او را همراه پیامبر خدا ( ص ) از گورش به نیکوترین چهره برانگیزد و او را مژده دهد و به رویش خنده زند تا از پل صراط و میزان گذرد .  

شصت و پنج:پاداش قرائت سوره انسان

امام باقر ( ع ) فرمود : هر که سوره انسان را در سپیده دم هر پنج شنبه تلاوت کند خداوند هشتصد حوری العین باکره و چهار هزار حور العین شوهر دیده و حوریان دیگری را نیز به همسری او در آورد و همراه حضرت محمد ( ص ) باشد .

شصت و شش : پاداش قرائت سوره مرسلات ، نبا و نازعات

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره مرسلات را تلاوت کند خداوند میان او و حضرت محمد( ص ) آشنایی افکند و هر که هر روز بر تلاوت سوره نبا مداومت ورزد یک سال نگذرد که - اگر خدا خواهد - خانه خدا را زیارت کند و هر که سوره نازعات را تلاوت کند جان نسپارد مگر سیراب ، و خداوند او را برانگیخته نگرداند مگر سیراب ، و به بهشت در نیاید مگر سیراب .

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ