سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پندها چه بسیار است و پند گرفتن چه اندک به شمار . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 فروردین 13 , ساعت 10:0 عصر

پاداش قرائت سوره های قرآن 1

شرط اصلی برای تاثیر ذکر ها و مستجاب شده دعاها اجتناب از گناه  و عمل به واجبات ( نماز ، روزه ،‏انفاق ، امر به معروف و نهی از منکر ، نیکی به پدر و مادر ) است .  گرچه شرایط دیگر مثل کار و کسب حلال ، ایمان و اعتقاد صحیح و محکم به خداوند سبحان و پیامبران و اولیا و ائمه ، اخلاص در عمل ، ظلم نکردن ، احسان به همه موجودات ، مکان و زمان مناسب برای دعا هم باید موجود باشد تا انشا الله اذکار و دعاها نتیجه خوبی به همراه داشته باشد 

اول : پاداش قرائت سوره نساء در روز جمعه

حضرت علی ( ع ) فرمود: هر که سوره نساء را در هر جمعه تلاوت کند ، از فشار قبر در اماند.

دوم : پاداش قرائت سوره مائده

امام باقر ( ع ) فرمود : هر که سوره مائده را در هر پنج شنبه تلاوت کند ، ایمانش جامه ستم بر تن نکند و هرگز بر خدا شرک نیاورد .

سوم : پاداش قرائت سوره انعام

ابن عباس گوید : هر که سوره انعام را در هر شب تلاوت کند ، از امان یافتگان روز رستاخیز باشد و آتش دوزخ را به چشم نخواهد دید .

و امام صادق ( ع ) فرمود : سوره انعام جملگی به یکباره فرو فرستاده شده است در حالی که هفتاد هزار فرشته آن را بدرقه می نمودند تا آنکه بر حضرت محمد ( ص ) فرو فرستاده شد ؛ پس آن را بزرگ بدارید و گرامی بشمارید که همانا اسم اعظم خداوند در هفتاد جای آن برده شده است و اگر مردم می دانستند که در این سوره چه نهفته است آن را ها نمی کردند .    

چهارم : پاداش قرائت سوره اعراف در هر ماه و هر جمعه

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره اعراف را در هر ماه تلاوت کند ، در روز رستاخیز از آنان باشد که بیمی ندارد و اندوهناک نخواهد شد و اگر آن را هر جمعه تلاوت کند ، از آنان باشد که در روز رستاخیز مورد حسابرسی قرار نخواهد گرفت . آگاه باشید که همانا یکی از محکمات قرآن در این سوره است ، پس تلاوتش را رها مکنید که به راستی ، این سوره در روز رستاخیز بر هر آن کس که آن را تلاوت نموده است گواهی دهد .  

پنجم :  پاداش قرائت سوره انفال و توبه

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره انفال و توبه را تلاوت را هر ماه تلاوت کند هرگز دورویی بر او راه نیابد و از شیعیان امیر المومنین علی ( ع ) باشد.

ششم : پاداش قرائت سوره یونس 

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره یونس را در هر دو ماه یا سه ماه تلاوت کند بیم آن نیست که از نادانان باشد و در روز رستاخیز از مقربان خواهد بود .

هفتم : پاداش قرائت سوره هود   

امام باقر ( ع ) فرمود : هر که سوره هود را در روز جمعه تلاوت کند خدای گرامی و بزرگ او را در روز رستاخیز در زمره ی پیامبران برانگیزد و در آن روز گناهی را برای او نخواهد شناخت که انجام داده باشد . 

هشتم : پاداش قرائت سوره یوسف

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره یوسف را هر روز یا هر شب لاوت کند خدای فرازمند در روز رستاخیز او را در حالی برانگیزد که زیبایی او همانند یوسف ( ع )‏باشد و در روز رستاخیز هیچ هراسی او را فرا نگیرد و از برگزیدگان و از بندگان درستکار خدا باشد . و نیز فرمود: همانا این سوره در تورات نیز آورده شده است . 

نهم : پاداش قرائت سوره رعد

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره رعد را بسیار تلاوت کند ، خداوند هرگز صاعقه ای به او نرساند ، هر چند دشمن اهل بیت باشد . و اگر مومن باشد خداوند او را بدون حسابرسی به بهشت در آورد و شفاعتش درباره همه خانواده و دوستانش که آنان را می شناسد پذیرفته است . 

دهم : پاداش قرائت سوره ابراهیم و حجر 

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره ابراهیم و حجر را هر جمعه در رکعت اول و دوم نماز یکبار تلاوت کند هرگز تهیدستی و دیوانگی و بلا او را در نرسد . 

یازدهم : پاداش قرائت سوره نحل

امام باقر ( ع ) فرمود : هر که سوره نحل را در هر ماه تلاوت کند در دنیا از بدهکاری و هفتاد گونه بلا که ناچیز ترین آن دیوانگی و جذام و پیسی است ، بر کنار ماند و اقامتگاه او در « جنت عدن »‏ که در میانه ی بهشت است باشد . 

دوازدهم : پاداش قرائت سوره بنی اسرائیل 

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره بنی اسرائیل را هر شب جمعه تلاوت کند جان نسپارد تا آنگاه که قائم آل محمد (‏عج ) را دریابد و از یاران او باشد . 

سیزدهم : پاداش قرائت سوره کهف 

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره کهف را هر شب جمعه تلاوت کند جان نسپارد جز به شهادت ، و خداوند او را همراه شهیدان بر انگیزد و در روز رستاخیز همراه شهیدان ( در یک صف )‏ بایستد .

چهاردهم : پاداش قرائت سوره مریم 

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که بر تلاوت سوره مریم پایداری ورزد جان نسپارد تا آنگاه که در جان و مال و فرزندش به بی نیازی دست یابد و در سرای واپسین از یاران عیسی بن مریم ( ع ) باشد و در آن سرای او را ملکی همانند ملک سلیمان بن داود ( ع ) در دنیا ،‏ دهند . 

پانزدهم : پاداش قرائت سوره طه

امام صادق (‏ع ) فرمود : تلاوت سوره طه را وانرهید ؛ زیرا خداوند آن سوره را و کسی را که آن را تلاوت میکند دوست دارد و هر که بر تلاوت آن سوره پایداری ورزد خداوند در روز رستاخیز نامه کردارش را به دست راستش دهد و او را به آنچه که هنگام مسلمانی اش انجام داده است حسابرسی نکند و در سرای باز پسین به اندازه ای به او پاداش دهند که خرسند گردد . 

شانزدهم : پاداش قرائت سوره انبیاء

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره انبیا ء را علاقمندانه تلاوت کند همانند آن کس باشد که با همه پیامبران در بهشت پر نعمت همدم و همنشین است و در زندگی خویش به چشم مردم شکوهمند آید .

هفدهم : پاداش قرائت سوره حج

امام صادق فرمود : هر که سه روز یکبار سوره حج را تلاوت کند یک سال به سر نیاید جز آنکه گام در سفر حج نهد و اگر در میانه سفر جان سپارد به بهشت در آید

هجدهم : پاداش قرائت سوره مومنون

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره مومنون را تلاوت کند خداوند زندگی اش را با نیکبختی به پایان دهد و چون بر تلاوتش در هر جمعه پایداری ورزد جایگاه او در فردوس اعلی همراه پیامبران و فرستادگان الهی باشد .

نوزدهم : پاداش قرائت سوره نور

امام صادق ( ع ) فرمود : دارایی و عفت خویش را با تلاوت سوره نور نگاه دارید و زنان خود را در با آن در پنا دارید ، پس براستی ، هر که بر تلاوت آن سوره در هر روز یا هر شب پایداری ورزد ،‏ هرگز کسی از خانواده اش زنا نکند تا آنگاه که مرگش در رسد ، پس چون جان سپارد هفتاد هزار فرشته او را تا قبرش تشییع کنند بر او دعا نمایند و از خدا برایش آمرزش خواهند تا آنگاه که در قبرش قرار گیرد .

بیستم : پاداش قرائت سوره فرقان

امام کاظو ( ع ) فرمود : تلاوت سوره « تبارک الذی نزل الفرقان عل عبده » را رها مکن ؛ زیرا به راستی ، هر که آن را هر شب تلاوت کند خداوند هرگز او را عذاب نکند و او را مورد حسابرسی قرار ندهد و جایگاهش در « فردوس اعلی » خواهد بود .

بیست و یکم : پاداش قرائت سوره شعرا ، نمل و قصص

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره های شعرا ،‏نمل و قصص را در شب جمعه تلاوت کند از دوستان خدا و در پناه و حمایت خدا باشد و هرگز گزندی در دنیا به او نرسد و در سرای واپسین به اندازه ای از بهشت به او ارزانی شود که راضی گردد و بلکه فراش رضایتش به او ارزانی شود و خداوند صد حوری را به همسری او در آورد .   

بیست و دوم  : پاداش قرائت سوره عنکبوت و روم

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره عنکبوت و روم را در شب بیست و سوم ماه رمضان تلاوت کند به خدا سوگند که او اهل بهشت است و هرگز کسی را از این سخن استثنا نمی کنم و ترس آن ندارم که خداوند بر سوگند من گناهی نویسد و به راستی ،‏این دو سوره را نزد خدا جایگاهی فراز است .

بیست و سوم : پاداش قرائت سوره لقمان

امام باقر ( ع ) فرمود : هر که سوره لقمان را هر شب تلاوت کند خداوند آن شب فرشتگانی را بر او گمارد که او را تا سحرگاه از ابلیس و سپاهیانش نگاه دارند و چون در روز آن را تلاوت نماید فرشتگان گمارده شده تا شبانگاه پیوسته او را از ابلیس و سپاهیانش نگاه دارند .

بیست وچهارم : پاداش قرائت سوره سجده

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره سجده را در هر جمعه تلاوت کند خداوند نامه کردارش را به دست راست دهد و از آنچه که از او سر زده حسابرسی نکند و از رفیقان و همنشینان حضرت محمد و خاندانش ( ع ) باشد .

بیست و پنجم : پاداش قرائت سوره احزاب

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره احزاب را بسیار تلاوت کند در روز رستاخیز در پناه و همسایگی حضرت محمد ( ص ) و همسران او باشد ، پس آنگاه فرمود : سوره احزاب رسوایی و بد نامی های مردان و زنان قریش و غیر آنان را در بر دارد . به راستی ، سوره احزاب زنان قریش عرب را رسوا ساخت و از سوره بقره دردناک تر بود ولی از آن کاستند و تحریفش نمودند .

بیست وششم: پاداش قرائت سوره سبا و فاطر

امام صادق ( ع ) درباره ی دو سوره ای که با کلمه حمد آغاز می شود ( سوره سبا و فاطر ) فرمود : هر که این دو سوره را شبانگاه تلاوت کند آن شب پیوسته در نگاهبانی و مراقبت خدا باشد و چون در روز تلاوت کند آن روز هیچ ناخوشایندی به او نرسد و از نیکی دنیا و آخرت به اندازه ای به او ارزانی شود که به ذهنش خطور نکرده و آرزوی دستیابی به آن را ننموده است .

    



لیست کل یادداشت های این وبلاگ