سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند چون از صفّین به کوفه بازگشت به شبامیان گذشت و آواز گریه زنان را بر کشتگان صفین شنود . حرب پسر شرحبیل شبامى که از مهتران مردم خود بود به سوى حضرتش آمد . امام فرمود : ] چنانکه مى‏شنوم زنان شما بر شما دست یافته‏اند چرا آنان را از افغان باز نمى‏دارید ؟ [ حرب پیاده به راه افتاد و امام سواره بود ، او را فرمود : ] بازگرد که پیاده رفتن چون تویى با چون من موجب فریفته شدن والى است و خوارى مؤمن . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 88 بهمن 21 , ساعت 7:28 عصر

معجزه نماز صبح

نتایج یک تحقیق جدید علمی نشان میدهد انجام نماز صبح بهترین راه برای پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی و تصلب شرائین است .

به گزارش روزنامه اردنی الحقیقه الدولیه، نتایج این تحقیق علمی تائید کننده نتایج تحقیق علمی دیگری است که سال گذشته منتشر شد . شماری از متخصصان انجمن پزشکان قلب اردن با اعلام نتایج این تحقیق افزودند : انجام نماز صبح به درمان بیماری های قلبی و تصلب شرائین کمک می کند . گرفتگی عضله قلب باعث سکته قلبی و تصلب شرائین نیز عامل سکته مغزی می شود .

نتایج این تحقیق که در امان منتشر شده نشان می دهد انسان زمانی که مدت زمان طولانی می خوابد تپش قلبش به میزان زیادی کاهش می یابد و به 50 تپش در دقیقه می رسد . زمانی که تپش قلب کاهش می یابد گردش خون نیز در عروق و رگها به شدت کند شده به طوری که املاح و چربیها در دیواره های عروق و رگها به خصوص در عروق قلب رسوب می کنند که به انسداد آن می انجامد. تحقیقات علمی و پزشکی نشان می دهد گرفتگی قلب از خطرناکترین بیماریهاست و عامل اصلی بیماری تصلب شرائین و شاهرگ ها نیز خواب طولانی مدت در شبانه روز است .

تحقیقات علمی مرکز ملی مطالعات مصر نیز نشان داده است نماز صبح در اول وقت به فعال سازی سلول های بدن منجر می شود و نمی گذارد انقسام سلولی که به بیماری های سرطانی منجر می شود ، به وجود آید . نماز به موقع صبح همچنین به جلوگیری از سکته های قلبی کمک می کند و نقش موثری در فعالیت هورمونهای بدن و تنظیم گردش خون دارد .

 

منبع : روزنامه کیهان



لیست کل یادداشت های این وبلاگ