سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای از امّتم را دوست بدارد، محبّتش را در دل های برگزیدگانش، در جان های فرشتگانش و ساکنان عرشش می افکند، تا دوستش بدارند . به حقیقتْ چنین کسی، دوستدار خدا است . خوشا به حالش! و اورا در روز قیامتْ نزد خداوند، حقّ شفاعت است . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 88 بهمن 11 , ساعت 11:7 عصر
ازدواج پیامکی فقط یکسال دوام آورد

خبرگزاری فارس: دختر و پسری که از طریق پیامک با هم آشنا شده و به عقد هم درآمده بودند، پس از یکسال با حضور در دادگاه خانواده از هم جدا شدند.

 

پیامبر اکرم ( ص ) می فرمایند : پس از زندگانیم ، از سه چیز بر امتم می ترسم:

-یکی گمراهی هوس ها 

-دیگری پیروی از شهوت شکم ها و زیر شکم ها 

سوم غفلت پس از هوشیاری

پیامبر اکرم ( ص ) می فرمایند :

بپرهیزید از گلی که در زباله دان می روید . پرسیدند : آن چیست ؟

فرمود : زن زیبا که در خانواده بد بالیده است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، زوج جوانی که یک سال قبل به عقد هم درآمده بودند، با حضور در شعبه 268 مجتمع قضایی خانواده، به صورت توافقی از هم جدا شدند.
مرد جوان که 24 ساله بود، به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 دادگاه خانواده گفت: حدود 2 سال قبل، به صورت اتفاقی به یک خانم، پیامک ارسال کردم و بعد از اینکه از وی عذرخواهی کردم،‌ کم‌کم ارتباط پیامکی من و آن خانم آغاز شد.
وی با بیان اینکه ساکن تهران است و آن دختر ساکن تبریز، ادامه داد: حدود 6 ماه این رابطه ادامه داشت و بعد از آن تصمیم گرفتیم با هم قرار گذاشته و همدیگر را ببینیم.
مرد جوان ادامه داد: بالاخره همدیگر را دیدیم و بعد از آن دیدار حضوری، تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم. خانواده دو طرف با این وصلت به شدت مخالف بودند ولی در نهایت وقتی اصرار ما را دیدند، با ازدواج ما موافقت کردند.
وی در ادامه اظهاراتش افزود: تنها یک هفته از اولین دیدار ما گذشته بود که همسرم را با مهریه 514 سکه بهار آزادی به عقد خود درآوردم. اما گذشت یک سال از زمان عقد، نشان داد که ما تصمیم اشتباهی گرفتیم و نمی‌توانیم با هم زندگی کنیم.
زن جوان نیز گفت: در طول این یک‌سال متوجه شدیم که به هیچ وجه با هم تفاهم اخلاقی نداریم و باید از هم جدا شویم. ما از روی احساسات با هم ازدواج کردیم و تازه متوجه اشتباه خود شدیم.
وی با بیان اینکه راضی به ادامه این زندگی نیست ادامه داد: من هم تمام مهریه خود را برای طلاق و جدایی از همسرم می‌بخشم.
قاضی عموزادی نیز بعد از شنیدن اظهارات این زوج، حکم طلاق توافقی آنها را صادر کرد.

نتیجه گیری : متاسفانه دیده شده که با این همه شفاف سازی رسانه ها در مورد این معضل دامن گیر ، جوان ها دچار لغزش و اشتباه می شوند . طبیعی است زندگی که ابتدا به ساکن از روی عقل و منطق نباشید بیشتر از یک سال دوان ندارد . این دختر خانم یا آقا پسر فرقی نمی کنه اگر توانسته بودن منطقی فکر کنن و از روی احساسات تصمیم نگیرند عاقبت آنها به جدایی تلخ نمی کشید . اولین قضیه در مورد ازدواج شفاف سازی دو طرف در مورد روحیات ، تفکرات و اخلاقیات هست که ببینن آیا می توانن با این مسائل یکدیگر کنار بیایند یا خیر. انشا الله که دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم



لیست کل یادداشت های این وبلاگ