سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، چراغ خرد است . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 88 آذر 20 , ساعت 12:22 عصر

ترنم رحمت

 

 

امام باقر ( ع ) فرمودند : سخن و حدیث ما دلها را زنده می کند .

پاداش وضو برای نماز مغرب و صبح

امام کاظم ( ع ) فرمود: هر که برای نماز مغرب وضو گیرد ، این وضوی او کفاره ی گناهان پیش آمده در آن روز است به جز گناهان کبیره و هر که برای نماز صبح وضو گیرد این وضوی او کفاره ی گناهان او در آن شب است به جز گناهان کبیره.

پاداش مسواک زدن

امام ضادق ( ع ) فرمود: در مسواک زدن دوازده ویژگی باشد : سنت و شیوه پیامبر ( ص ) ، پاکیزه کننده دهان ، روشنی بخش دیده است ، خدای مهر ورز را خرسند سازد ، دندان را سپید گرداند ، از کرم خوردگی دندان جلوگیری کند ، لثه را محکم سازد ، اشتها آور غذا است ، بلغم را از بین می برد ، حافظه را افزون کند ، نیکی ها را دو چندان نماید و فرشتگان به آن شادمان گردند.

امام صادق ( ع ) روایت نموده که امام باقر ( ع ) فرمود: اگر مردم از فایده های مسواک زدن آگاهی یابند ، شب هنگام آن را همراه خویش به رختخواب می برند .

 پاداش ناخن گرفتن و کوتاه کردن سبیل 

امام صادق ( ع ) از پدرانشان روایت نموده که پیامبر اکرم ( ص ) فرمود: هر که در روز جمعه ناخن هایش را بگیرد ، خداوند گرامی و بزرگ ، درد را از انگشتانش در آورد و درمان را به آن وارد آورد .

پیامبر خدا ( ص ) فرمود : هر که ناخن هایش را در روز شنبه و یا پنج شنبه بچیند و سبیلش را کوتاه کند ، از درد دندان و درد چشم در امان بماند .

 

پاداش آن کس که نماز های پنجگانه را به جا آورد و

 بر پا دارد و بر وقت هایش مواظبت کند  

ابان گوید : امام صادق ( ع ) فرمود : ای ابان ! هر که این نماز های پنجگانه واجب را بر پا دارد و بر وقت هایش مواظبت نماید ، خداوند را در روز رستاخیز در حالی دیدار کند که او را از جانب خداوند پیمانی باشد و خدا او را به سب آن پیمان به بهشت در آورد و هر که در وقت هایش نماز را بر پا ندارد ، پس او را چنان باشد که اگر خدا خواهد او را ببخشاید و چون خواهد او را عذاب کند .

پاداش آن کس که با اذان و اقامه نماز گزارد

امام علی ( ع ) فرمود : هر که با اذان و اقامه نماز را به جا آورد ، پشت سر صفی از فرشتگان نماز گزارده که دو طرفش به چشم نیاید و هر که با اقامه ی تنها نماز گزارد ، پشت سر فرشته ای تنها نماز گزارده است .

مفضل بن عمر گوید : امام صادق ( ع ) فرمود : هر که با اذان و اقامه نماز را به جا آورد ، پشت سر او دو صف از فرشتگان نماز را به جا آوردند و هر که با اقامه بدون اذان نماز را به جا آورد پشت سر او یک صف از فرشتگان نماز گزارند . عرض کردم در ازای هر صف چقدر است ؟ امام ( ع ) فرمود : کوتاه ترین آن میانه مشرق و مغرب و بلند ترین آن میانه آسمان و زمین است .

پاداش آن کس که رکوعش را کامل به جا آورد

سعید بن جناح گوید : در خدمت امام باقر ( ع ) در منزل ایشان در مدینه بودم که امام سخن آغاز نموده که هر که رکوع خویش را کامل به جا آورد ، وحشت در قبرش وارد نشود .

پاداش آن کس که نماز صبح را در اول وقت به جا آورد

اسحاق بن عمار گوید :  به امام صادق ( ع ) عرض کردم : ای ابا عبداللله ! مرا از فضیلت مندترین وقت نماز صبح آگاه ساز . امام ( ع ) فرمود : هنگام طلوع فجر ؛ چرا که خداوند فرازمند در قرآن می فرماید : « ان القران الفجر کان مشهودا » ( اسراء آیه 78) مراد این است که فرشتگان روز و فرشتگان شب نماز صبح را می نگرند ؛ پس چون بنده نماز صبح را هنگام طلوع فجر به جا آورد این نماز دو بار برای او نوشته شود ؛ هم فرشتگان شب آن را می نویسند و هم فرشتگان صبح .  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ