سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ارزش نعمتها تنها از سنجش با ضدّشان شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 88 آذر 14 , ساعت 12:43 صبح

 

ترنم رحمت

امام باقر ( ع ) فرمودند : سخن و حدیث ما دلها را زنده می کند .

 

پاداش آن کس که « لا اله الا الله » بگوید

1- پیامبر اکرم ( ص ) فرمود: خداوند گرامی و بزرگ به موسی بن عمران ( ع ) فرمود : ای موس !اگر آسمان ها و ساکنان آن در پیشگاه من هستند و زمین های هفت گانه در یک کفه و « لا اله الا الله » در کفه ای دیگر باشد ، « لا اله الا الله » از کفه ی دیگر سنگین تر آید . 

2- پیامبر اکرم ( ص ) فرمود : دو چیز موجب دو چیز دیگر است ، هر که جان سپارد در حالی که به یگانگی خداوند گواهی داده باشد به بهشت در آید ؛ و هر که جان سپارد در حالی که به خداوند شرک آورده باشد به دوزخ در آید . 

3- به راستی ، « لا اله الا الله » در زندگی مومن و مرگش و هنگامه ی برانگیخته شدنش همدم اوست . پیامبر اکرم ( ص ) فرمود که جبرئیل گفت : ای محمد ! ای کاش می دیدی که هنگام بر اتگیخته شدن در رستاخیز یکی با روی سپید ندا در دهد :                    « لا اله الا الله و الله اکبر » و دیگری با رویی سیاه فریاد بر آورد : ( وای بر ما ! تباه شدیم . )

4- پیامبر اکرم ( ص ) فرمود : هر که « لا اله الا الله » گوید ، درختی از یاقوت سرخ برای او در بهشت کاشته شود که رویشگاه آن در مشکی سپید باشد که شیرین تراز عسل و سپید تر از برف و خوشبو تر از مشک است .

 پاداش هر آنکه صد بار« لا اله الا الله » گوید

1- امام صادق ( ع ) فرمود : هر که هنگام رفتن به رختخواب ، صد بار« لا اله الا الله » گوید ، خداوند خانه ای در بهشت بنا نهد ، و آن کس که هنگام رفتن به رختخواب صد بار از خداوند آمرزش جوید ، گناهان او فرو ریزد همانطور که برگ از درختان فرو می ریزد .

پاداش هر آن کس که هنگام وضو نام خدای گرامی و بزرگ را بر زبان آرد

امام صادق ( ع ) فرمود: هر ک وضو گیرد و در آن حال ، نام خداوند را بر زبان آرد تمام بدنش پاک گردد و کفاره ی گناهان میان این وضو تا وضوی دیگرش باشد و هر آنکه نام خدا را نبرد ، از بدنش جز آن مقدار که به آن آب رسیده ، پاک نگردد. 

     پاداش دو بار وضو گرفتن

امام رضا ( ع ) فرمود : دوبار وضو گرفتن برای نماز عشا گناه قسم « لا والله  و  بلی و الله » را از میان می برد .

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که برای کار دیگری جز نماز دوبار وضو بگیرد ، خداوند بدون آمرزش خواهی او دوباره به او توجه می کند. 

پاداش آن کس که وضو بگیرد و پس آنگاه به بستر خواب رود

امام صادق ( ع ) فرمود: هر که وضو بگیرد و پس آنگاه به بستر خواب رود ، شب را به سحر رساند در حالی که رختخوابش چون سجده گاه اوست .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ