سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل ظرف فهم است . [امام زین العابدین علیه السلام]
 
چهارشنبه 87 دی 11 , ساعت 2:53 عصر

ایت الله صافی :

پاراچنار،مظلوم تر از غزه است

 

 

 

محاصره پاراچنار بدتر از غزه است و در آنجا ابتدا دست شیعیان، بعد پا و سرشان را می‌برند و این همه جنایت انجام می‌دهند و از هیچ کس صدایی بلند نمی‌شود؛ این چه دنیا و چه جامعه بین‌الملل و چه قانونی است؟

چرا شیعه همیشه در همه ی زمان ها مظلوم واقع شده است ؟ ما از مراجع تقلید می خواهیم که فتوایی در جهت این عمل نا جوانمردانه وهابیون بدهند تا مشخص شود شیعه  مانند مولایش حسین ( ع )هیچ وقت در مقابل ظلم ساکت ننشسته است

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، ایشان در دیدار خود با تعدادی از مبلغان حوزه که به مناسبت آغاز ماه محرم به مناطق محروم اعزام می‌شوند، کار این افراد را همانند جهاد فی سبیل‌الله ارزیابی کرد.

وی در این دیدار با انتقاد شدید نسبت به پیدایش فرق باطله از جمله عرفان‌های کاذب گفت: متأسفانه در خود حوزه نیز چنین دروسی وجود دارد. در این دروس اگر مدرس هم فرد سالمی باشد، طرح این مسایل، مساله‌ساز است.


وی به بعضی از برنامه‌های فرقه‌های احمدیه در پاکستان و افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از علما – چه شیعه و چه سنی- در آن زمان این فرقه را تکفیر کردند و مرحوم کاشف الغطاء در رد این فرقه و فرق باطله دیگر رساله‌هایی نوشتند.


ایت الله صافی گلپایگانی به مطالب این رساله‌ها اشاره کرد و گفت: بنده بسیاری از این مطالعات را 70 سال پیش و در دوران جوانی و نوجوانی انجام داده‌ام و لازم است که طلاب جوان امروزه مطالعات وسیعی داشته باشند و با همه این فتنه‌ها آشنا و آگاه باشند.


این مرجع تقلید با ابراز نگرانی از تبلیغات فرق باطله بیان کرد: این وضعیت و خطراتی که وجود دارد برای ما تکلیف ایجاد می‌کند؛ نمی‌شود که در خانه بنشینیم و کاری نکنیم؛ باید وارد شویم و از احادیث محمد و آل محمد استفاده کنیم و معارف اهل‏بیت را ترویج کنیم.


وی با محکوم کردن جنایت‌های انجام شده در فلسطین و غزه، پاراچنار را مظلوم‌تر از غزه دانست و افزود: محاصره پاراچنار بدتر از غزه است و در آنجا ابتدا دست شیعیان، بعد پا و سرشان را می‌برند و این همه جنایت انجام می‌دهند و از هیچ کس صدایی بلند نمی‌شود؛ این چه دنیا و چه جامعه بین‌الملل و چه قانونی است؟


وی ادامه داد: این برنامه‌ها مسوولیت ما را زیادتر می‌کند و باید آگاه باشیم و بیشتر تلاش کنیم؛ ما آنچنان که باید وظایف را انجام نمی‌دهیم و پیش خداوند متعال و امام زمان(عج) باید پاسخگو باشیم.


ایت الله صافی خطاب به طلاب و روحانیونی که جهت تبلیغ امر دین به مناطق دور‌افتاده می‌روند، گفت: شما نوکر امام زمانید و خدمت به دین و امام زمان می‌کنید. چه تشویقی بالاتر از اینکه عنایت امام زمان بالای سر شماست. من کیستم که بخواهم شما را تشویق و ترغیب کنم؟


وی مَثَل تلاش این افراد را مَثَل جهاد فی سبیل‌الله دانست و افزود: کار شما کاری بزرگ است و باید آنهایی که در میدان نیستند و به وظیفه دینی خود عمل نمی‌کنند، فکر خودشان را بکنند و جواب پس بدهند.


وی کنترل جمعیت را تهدیدی برای آینده تشیع دانست و بیان کرد: همین برنامه‌های تقلیل اولاد، برنامه دقیقی است که می‌خواهند در مراکزی که شیعه در اکثریت است، شیعه را از اکثریت بیندازند یا در بعضی از کشورهای اسلامی قبطیان را در اکثریت نسبت به مسلمانان قرار دهند.


ایت الله صافی گلپایگانی، بی‌تفاوتی نسبت به این برنامه‌ها را نکوهش و بیان کرد: نباید علما، روحانیت و مراجع نسبت به این برنامه‌ها بی‌تفاوت و خانه‌نشین باشند و بگویند که اطلاع نداریم. باید کمال اهتمام را داشته باشیم و تشویق کنیم.


وی با بیان این نکته که اگر کسی می‌خواهد آقا امام زمان(عج) را خوشحال کند باید در این مسیر گام بردارد، افزود: کاش من با شما بودم و کفش شما را جفت می‌کردم. این نگه داشتن مواضع لازم و ضروری است و در هرجا که باشیم فرق نمی‌کند باید فعال باشیم و به کمک شیعیان برویم

 

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ