سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سنگ را بدانجا که از آن آمده باز باید گرداند ، که شر را جز با شر نتوان راند . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 89 مرداد 18 , ساعت 12:36 صبح

پاداش قرائت سوره های قرآن 4

شرط اصلی برای تاثیر ذکر ها و مستجاب شده دعاها اجتناب از گناه  و عمل به واجبات ( نماز ، روزه ،‏انفاق ، امر به معروف و نهی از منکر ، نیکی به پدر و مادر ) است .  گرچه شرایط دیگر مثل کار و کسب حلال ، ایمان و اعتقاد صحیح و محکم به خداوند سبحان و پیامبران و اولیا و ائمه ، اخلاص در عمل ، ظلم نکردن ، احسان به همه موجودات ، مکان و زمان مناسب برای دعا هم باید موجود باشد تا انشا الله اذکار و دعاها نتیجه خوبی به همراه داشته باشد

شصت و هفت : پاداش قرائت سوره عبس و تکویر

امام صادق ( ع ) فرمود :

هر که سوره عبس و تکویر را تلاوت کند از خیانت دیگران ، در زیر بال و پناه خدا ، در امان باشد و در سایه سار و بزرگمندی خداوند و در بهشت او باشد و این کار بر پرودرگار گران و سخت نیست _‏اگر خدا بخواهد -

شصت و هشت : پاداش قرائت سوره انفطار و انشقاق

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که این دو سوره را در نماز های واجب و مستحب ،‏ پیش چشم و مورد توجه خویش قرار دهد و تلاوت کند خداوند میان او و خواسته هایش فاصله نیفکند و مانعی بین او و خدا نباشد و پیوسته ( به خدا ) بنگرد و خدا بر او ( نگرد) تا از حساب مردم فارغ شود .

شصت و نه : پاداش قرائت سوره مطففین

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره مطففین را در نماز های واجب خویش تلاوت کند خداوند امان از دوزخ را در روز رستاخیز به او ارزانی فرماید و نه آتش دوزخ او را بیند و نه او آتش دوزخ را ببیند و از پل جهنم نگذرد و در روز رستاخیز حسابرسی نشود .

هفتاد: پاداش قرائت سوره بروج

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که این سوره را در نماز های واجب خویش تلاوت کند _ از آن رو که این سوره پیامبران است _ برانگیختگی او در روز رستاخیز و منزلگاهش با پیامبران و فرستادگان و شایستگان باشد .

هفتاد و یک :پاداش قرائت سوره طارق

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره طارق را در نماز های واجب خود تلاوت کند او در روز رستاخیز در پیشگاه خدا دارای مقام و منزلت است و از رفیقان و همنشینان پیامبران و یاران ایشان در بهشت باشد .

 هفتاد و دو : پاداش قرائت سوره اعلی

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره اعلی را در نماز های واجب یا مستحب خویش تلاوت کند در روز رستاخیز به او گفته شود که از هر دری از درهای بهشت که خواهی داخل شود _ اگر خدا بخواهد _

هفتاد و سه : پاداش قرائت سوره غاشیه

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که بر تلاوت سوره غاشیه در نماز های واجب و مستحب مداومت ورزد خداوند جامه رحمتش را در دنیا و آخرت بر تن او پوشاند و در روز رستاخیر آسودگی و امان از عذاب را به او ارزانی فرماید .

هفتاد و چهار : پاداش قرائت سوره فجر

امام صادق ( ع ) فرمود : سوره فجر را در نماز های واجب و مستحب خویش تلاوت کنید ؛ زیرا به راستی ، این سوره از آن امام حسین ( ع ) است. هر که آن را تلاوت کند در روز رستاخیز در درجه او در بهشت باشد . به راستی ، خدای گرامی و بزرگ ، ارجمند و حکیم است .

هفتاد و پنج : پاداش قرائت سوره بلد

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که سوره بلد را در نماز واجب خویش تلاوت کند در دنیا به انسانی شایسته و در سرای واپسین به کسی که دارای مقامی در پیشگاه خداست شهرت یابد و در روز رستاخیز از رفیقان و همنشینان پیامبران و شهیدان و شایستگان باشد .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ