سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به برادرت اعتماد مطلق نداشته باش ؛ زیرا به زمین خوردن بر اثر اعتماد [به همه گفته ها و کرده های دوست] قابل جبران نیست . [امام صادق علیه السلام]
 
پنج شنبه 90 دی 29 , ساعت 11:30 عصر

روش های غلبه بر اعتیاد به پرنوگرافی و تصاویر جنسی

پورنوگرافی یا هرزه‌نگاری به کتاب‌ها، نشریات و فیلم‌ها و ... گفته می‌شود که بدون داشتن ارزش هنری صرفا به شرح و یا نمایش اعمال جنسی و یا افراد برهنه به گونه‌ای می‌پردازند که موجب تحریک جنسی شوند.

چنین اعتیادهایی باید قبل از اینکه غیرقابل کنترل شوند، مقابله کنید. پرنوگرافی هم مثل چیزهای دیگر عادتی اعتیادزا است که خیلی زود از کنترل شما خارج می شود. همچنین خرید فیلم های پورنو، سر زدن به سایت های اینچنینی و شرکت در فعالیت های هرزه نگاری برایتان ممنوع و غیرقانونی است.

مراحل

1. تشخیص دهید که پورنوگرافی به خاطر تاثیرات هورمونی که دارد از عادت های بد دیگر اعتیادآورتر است و درنتیجه فقط زمانیکه خودتان واقعاً بخواهید می توانید آن را کنار بگذارید.

2. منابعی که از آن پورنوگرافی دریافت می کنید را شناسایی کنید. آیا این منبع اینترنت است؟ یا یک مجموعه فیلم؟ به مرحله 4 دقت کنید.

3. بین خودتان و آن منابع فاصله بیندازید، مثلاً: کامپیوترتان را در یک اتاق عمومی در خانه قرار دهید نه در اتاق خواب شخصیتان. همچنین می توانید این وب سایت ها را در ویندوز کامپیوترتان بلاک کنید تا دیگر نتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

4. از شر منابعی که در دست دارید خلاص شوید. روی دی وی دی ها با خودکار خط بیندازید که دیگر قابل استفاده نباشند و بعد دور بریزیدشان. عکس ها و مجله های پورنویی که دارید را پاره کرده و دور بریزید. کلیه فایل های پورنویی که روی کامپیوترتان دارید را پاک کنید.

5. موقعیت هایی که شما را بیشتر تحریک می کنند شناسایی کنید و با این موقعیت ها فاصله بگیرید. اگر یک آهنگ یا بازی ویدئویی خاص این تحریک را ایجاد می کند، آن را برای مدتی کنار بگذارید

6. یک عادت تازه را شروع کرده تا جایگزین عادت به پورنوگرافی شود. (مانند ورزش کردن )

7. پیگیری روند پیشرفتتان هم می تواند کمک کند. به ازای هر روزی که بدون پورنوگرافی می گذرانید یک تیک روی تقویمتان بزنید. سعی کنید یک رشته طولانی از این تیک ها ایجاد کنید.

10. کارهای اینترنتی مثبت برای خود ایجاد کنید.مثل ایجاد یک وبلاگ شخصی ، یا تحقیق در مورد مسائل مذهبی و علمی .

11. اگر به هر دلیل دوباره به پورنوگرافی روی آوردید، برای اینکه نتوانسته اید خودتان را کنترل کنید خود را مجازات نکنید چون اینکار فقط اعتماد به نفس شما را پایین می آورد و باعث می شود بیشتر از قبل به پورنوگرافی روی بیاورید

12. از دوستانی که شما را به اینکارها ترغیب می کنند دوری کنید.

13. استفاده از کامپیوتر را برای خود محدود کنید. شاید اگر کامپیوتر جلوی رویتان نباشد به فکر این چیزها نیفتید. سعی کنید شب ها پای کامپیوتر ننشینید.

14. و از همه مهم تر اینکه باید از خداوند تبارک و تعالی مدد جست و با انجام تکالیف دینی ( نماز ، روزه ، دعا ) خود این روند را جایگزین روند منفی موجود کرد . ریشه این عمل زشت در بی ایمانی و سستی اعتقاداتمان است که لازمه مبارزه با این عادت زشت تزکیه روح و فکرمان است .

نکات

· بفهمید که اعتیاد به پورنوگرافی تنها لذتی نیست که باید از آن دوری کنید، به آن بعنوان یک اعتیاد نگاه کنید که هیچوقت قابل درمان نیست.

· در صورت امکان از تنها ماندن در شب ها جلوگیری کنید.

· موقعیت هایی که این اتفاق ها برایتان می افتد را شناسایی کنید. آیا وقتی بی حوصله هستید به پورنوگرافی روی می آورید یا وقتی عصبانی هستید؟ یا وقتی دلتان شکسته است؟ خسته اید یا احساس تنهایی می کنید؟

· اگر تصمیم گرفته اید با این عادت خود مقابله کنید، فقط کافی است یک "نه" محکم به خود بگویید و بلافاصله به کار دیگری مشغول شوید.


پنج شنبه 90 دی 29 , ساعت 12:25 عصر

لرزه بر اندام رژیم جعلی اسرائیل

 

نقل از العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: "مسؤولان مراکز اقامت گردشگران اسرائیلی در تایلند به منظور حفظ امنیت و در امان ماندن این اماکن از حملات انتقام‌جویانه حزب‌الله لبنان تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کردند. نیروهای امنیتی در اماکن اقامت گردشگران اسرائیلی به حالت آماده باش درآمده‌اند". وی مدعی شد: "بر اساس اطلاعات بدست آماده از نهادهای امنیتی اسرائیل و آمریکا، عناصر حزب‌الله در صدد اجرای عملیات گسترده‌ای علیه شخصیت‌های اسرائیلی در تایلند هستند". گزارشگر کانال‌ دو اسرائیل خاطرنشان کرد: "مسؤلان اسرائیلی همزمان با چهارمین سالگرد ترور عماد مغنیه، از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان به شهروندان در خصوص سفر به تایلند هشدار دادند". در این راستا تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از اظهارات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را در اربعین حسینی پخش کرد.


سه شنبه 90 دی 27 , ساعت 5:8 عصر

نحوه عملکرد قرارگاه سایبری آمریکا

هم‌‌اکنون بخش اعظمی از جنگ‌هایی که به صورت روزمره شاهدیم شامل یک نیروی نظامی پیشرفته و نیروهای شبه‌نظامی بوده و بیشتر جنبه جنگ سخت را دارند، یعنی در آنها اغلب نیروهای متعارف طرف پیشرفته سعی می‌کنند که با عملیات‌های ایذایی، انتحاری و چریکی شبه‌نظامی‌ها مقابله کنند.

در عراق، افغانستان، فلسطین اشغالی و یا در کلمبیا شاهد چنین جنگ‌هایی هستیم. اما آیا این امر بدین معناست که دیگر جنگ بین نیروهای متعارف ملی به اتمام رسیده یا اینکه به دلیل قدرت زیاد و مخرب ارتش‌های پیشرفته دیگر هیچ جنگی بین آنها رخ نخوهد داد؟ آیا بازداندگی متعارف یا هسته‌ای باعث گشته بین کشورهای بزرگ صلحی دائمی پدید آید؟ اگرچه دیگر شاهد بروز جنگ‌های جنبشی بین کشورها نیستیم اما در حقیقت می‌توان گفت که میدان جنگ بین این قدرت‌ها ماهیت خود را تغییر داده و به صورت فزاینده‌ای وارد فضای قدرت نرم و مجازی شده است. به گزارش وزارت دفاع آمریکا روزانه چندین هزار حمله به شبکه‌های مجازی وابسته به این وزارت صورت می‌پذیرد.

غیر‌منطقی نخواهد بود اگر بگوییم که یقینا در ورای بخش اعظمی از این حملات دولت‌هایی نهفته‌اند که می‌خواهند به زیرساخت‌های سایبری رقیب برای آسیب‌زدن یا جمع‌آوری اطلاعات نفوذ نمایند. البته در چند دهه اخیر این آمریکا بوده که سردمداری معرفی جنگ‌های نوین را بر عهده داشته و قطعا این کشور حملات بی‌شماری را علیه زیرساخت‌های مجازی کشورهای رقیب به مانند چین، روسیه و ایران طراحی و اجرا می‌کند.

 

حملات سایبری می‌توانند زیر ساخت‌های اقتصادی، مدیریتی و نظامی کشورها را هدف قرار دهند

ادامه مطلب...

دوشنبه 90 دی 26 , ساعت 2:59 عصر

داستان پر از نکته جنگ بدر

در میان مردم مکه که مردمى مشرک و مخالف حق بوند بخاطر در خطر قرار گرفتن کاروان تجارتى آنان به سردمدارى قریش به ویژه کافر معاندى چون ابوسفیان وضع آشفته‏اى پیش آمده بود. در چنین موقعیتى روزى رسول خدا به مسلمانان خبر داد که ابوسفیان بن حرب کاروان قریش را از شام به سوى مکه مى‏برد، و اموال و سرمایه‏هاى تجارتى قریش با آن کاروان است. شما مى‏توانید هم اکنون بر سر راهشان قرار گیرید و با آنان کارزار کنید، امید است خداوند نیروى شما را با اموال آن کافران تقویت نماید، برخى از مسلمانان شتاب ورزیده و عده‏اى از رفتن کوتاهى کردند به گمان این که رسول خدا از آداب و قواعد جنگ آگاهى نداشته باشد.

ادامه مطلب...

شنبه 90 دی 24 , ساعت 8:37 صبح

راز موفقیت آیت الله مجتهدی از زبان خودش

به نقل از حوزه، این عالم ربانی در یکی از بحث‌های اخلاقی خود به طلاب و فضلای جوان این گونه گفته است؛ راه رسیدن به همه‌چیز علاوه بر پشتکار و زحمت آدمی و توکل به خدا،‌ نیاز به توسل اهل‌بیت(ع)‌ هم دارد و توسل در زندگی انسان بسیار مؤثر است. آیت‌الله مجتهدی(ره) گفته‌‌اند: یکی از رموز موفقیت من توسل بوده‌ است. اینکه به ائمه اطهار (ع)‌ توسل می‌کنیم، شرک نیست، بلکه چون خودمان آبرو نداریم، می‌رویم نزد آن‌هایی که پیش خدا آبرو دارند تا شفاعت ما را بکنند.

در قرآن کریم هم چنین قصه‌ای هست وقتی، فرزندان یعقوب نزد پدرشان آمدند و از پدرشان خواستند شفاعت آن‌ها را پیش خداوند متعال بکند و برای آن‌ها استغفار نماید. خداوند متعال می‌فرماید:«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُواْ فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» ?35? اى کسانى که ایمان آورده‏اید از خدا پروا کنید و به او [توسل و] تقرب جویید و در راهش جهاد کنید باشد که رستگار شوید (سوره مائده 35)


«وسیله» ما شیعیان هم چهارده‌ معصوم(ع) است، خودشان به ما فرموده‌اند؛‌جز از درب خانه ما جای دیگر نروید، حضرت علی(ع) فرمودند: یا کمیل، لا تأخُذ الّا عنّا تکن منّا (بحار ج77 ص 269) ای کمیل، جز از ما چیزی نگیر تا از ما باشی.


ما به ائمه (ع) توسل می‌جوئیم،‌مردم در قدیم همه کارها را با توسل پیش می‌بردند. یک راه توسل، خواندن زیارت است. لا اقل جامعه صغیره را هر روز بخوانید. امام خمینی‌(ره) زیارت جامعه کبیره را ترک نمی‌کرد، ‌زیارت عاشورا را هرروز بخوانید، ولی نه با 100لعن و 100 سلام. این برای شما طلبه‌ها نیست (زیرا وقت درس و مباحثه و مطالعه و... شما را می‌گیرد، بلکه فقط به اصل زیارت بپردازید، مرحوم آیت‌الله العظمی حاج‌آقا حسین قمی(ره) هر روز زیارت عاشورا را می‌خواندند.)


بعد از دعای ندبه در مفاتیح، زیارتی برای حضرت صاحب‌الزمان(عج) است که بعد از نماز صبح خوانده می‌شود، این زیارت‌را هم همیشه بخوانید، ما سربازان امام زمان هستیم، نباید از حضرت غافل بشویم. دعای فرج (الهم کن لولیک ...) را بعد از نمازهایتان بخوانید، قرآن بخوانید و به حضرت هدیه کنید. دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانید،‌گاهی هم بنشینید و با آقایت و مولایت حرف بزن و درد دل کن.


شنبه 90 دی 24 , ساعت 8:18 صبح

محبت اهل بیت

حاج محمد آقای نوروزی خاطره ای شنیدنی از شهید چمران بیان کرد که به شرح ذیل است: یک سفر لبنان بودم. آن زمانی که شهید چمران هم زنده بود. به واسطه امام موسی صدر رفته بودیم لبنان.

یک روز کنار چمران بودیم. شهید چمران مرا صدا زد و گفت: محمد بیا ! رفتم کنارش. روی یک تپه به حالت نیم خیز دراز کشید و در حالیکه دوربینی به دست داشت گفت: بیا ببین. در سینه کش یک تپه یک روستا را به من نشان داد و گفت ببین. دوربین را گرفتم و دیدم.

چمران به من گفت: این روستا، روستایی است که وقتی کاروان امام حسین در راه شام بودند، اهالی این روستا برای کاروانیان، نان و غذا آورده اند. بعد چمران با دستش یک روستای دیگری را به من نشان داد و گفت: آنجا را هم ببین.


با دوربین نگاه کردم. تقریبا فاصله ی زیادی باهم نداشتند اما خب از هم دور بودند و ما چون از روی بلندی می دیدیم، خوب به هر دو روستا اشراف داشتیم.


شهید چمران گفت: تمام اهالی  این یکی روستا وقتی کاروان اهل بیت به اینجا رسیدند، اهل بیت را سنگ باران کرده و هلهله کردند.


بعد شهید چمران به من گفت: هر دو روستا در تیر رس موشک های اسرائیلی هستند. اما تا زمانی که من به یاد دارم آن روستایی که برای اهل بیت غذا آوردند یک دانه موشک اسرائیلی ها هم به آن برخورد نکرده است.


اما این یکی روستا، هر بار اسرائیلی ها موشک می زنند انگار فقط باید به این روستا بخورد و هرچه موشک است نصیب این روستایی می شود که اهل بیت حسین را سنگباران کرده اند و ماهم هر تدبیری اندیشیدیم که این روستا بمباران نشود، نشد که نشد!


جمعه 90 دی 23 , ساعت 2:31 صبح

BBC جا زد؛ صف های طویل انتخابات و حضور پررنگ مردم هم قبول نیست!


شبکه دروغ پراکنی بی بی سی این روزها دچار بحران تصمیم گیری برای انتخابات پیش روی ایران شده است و این بحران بدانجا رسیده است که می گویند حضور پر رنگ مردم پای صندوهای رای قبول نیست. شایان ذکر است که نه تنها این شبکه منفور بلکه همه ی معاندین جمهوری اسلامی ایران که در صدد سنگ اندازی و اخلال در برگزاری انتخابات می باشند وقتی حضور میلیونی مردم مومن و ولایت مدار را پای صندوق های رای ببینند متوجه خواهند شد وحدت و بصیرت جز لاینفک جامعه اسلامی خواهد بود . 

شبکه دولتی انگلیس از سیاست قبلی خود مبنی بر القای تحریم انتخابات و استقبال سرد از آن جا زد!
سایت بی بی سی فارسی در نوشته ای به قلم مرتضی کاظمیان از اعضای جدیداً متواری گروهک ملی مذهبی (پناهنده پاریس) نوشت: این انتخابات بی نتیجه است. انتخابات مجلس نهم با هر کمیت شرکت کنندگان، بحران مشروعیت نظام را دوا نمی کند... بعید است ناظران منصف در داخل و خارج ایران، انتخابات مجلس را به مثابه پشتوانه ای دموکراتیک برای نظام سیاسی مورد داوری قرار دهند. نه صف های طویل سازمان دهی شده با تبلیغات رسانه ملی و انواع و اقسام شورانگیزی ها و تهییج شهروندان جبران و نیز پول نفت هزینه شده، و نه نتایج رسمی که وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام و تایید کنند، هیچ کدام مقبولیت و مشروعیت به همراه نخواهد داشت.
بی بی سی پیش از این طی مقالات و مصاحبه های مختلف از جمله از سوی همین عضو گروهک ملی مذهبی- با پیش کشیدن بحث تحریم سعی کرده بود بر میزان مشارکت تاثیر بگذارد اما حالا که قرائن، خلاف توقعات سرویس ام آی 6 را نشان می دهد، بی بی سی با وقاحت می نویسد: حتی اگر شهروندان به هر دلیل حضوری پررنگ در این انتخابات داشته باشند(!) به دلیل ماهیت غیردموکراتیک حاکمیت کمتر کسی میزان مشارکت در این انتخابات را پشتوانه ای مشروعیت بخش خواهد دانست.
گروهک های ضدانقلاب و رسانه های بیگانه پیش از این مدعی شده بودند تحریم انتخابات مشروعیت جمهوری اسلامی ایران را زیر سؤال خواهد برد.

من به کوری چشم دشمنان اسلام و ایران رای میدهم.

 


جمعه 90 دی 23 , ساعت 2:3 صبح

اسرائیل: ناچاریم ایران اتمی را بپذیریم ایرانی ها مقابل فشارها مقاوم شده اند



یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت ایرانی ها در برابر فشارها مقاوم شده اند.
ژنرال بنی گانتس رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نشست کمیسیون امور دفاعی و سیاست خارجی کنست (پارلمان) گفت: سران جمهوری اسلامی گوش شنوایی برای تهدیدها ندارند و در برابر فشارهای خارجی که علیه آنان برای توقف برنامه اتمی اعمال می شود، مقاوم شده اند.
به گزارش رادیو اسرائیل، دانی ایالون معاون وزیر خارجه این رژیم هم در ملاقات وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه گفته است: روند تلاش های هسته ای ایران وارد مرحله خطرناکی شده و آغاز غنی سازی اورانیوم در تأسیسات جدید فردو شاهد این ادعاست.
از سوی دیگر روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی که به مطالعات و ارزیابی «انستیتو مطالعات امنیت ملی اسرائیل» مستند شده، نوشت: اسرائیل خود را برای کنار آمدن با ایران اتمی آماده می کند.
روزنامه تایمز لندن نوشت اسرائیل خود را برای تبدیل ایران به یک قدرت هسته ای آماده کرده است و قبول دارد که این امر احتمالاً ظرف یک سال آینده اتفاق خواهد افتاد. در بخشی از سند امنیتی اسرائیل آمده است «مؤسسه مطالعات امنیت ملی» بنا به درخواست سفرا، فرماندهان نظامی و رؤسای سابق سازمان جاسوسی اسرائیل سناریوهایی را برای روز پس از آزمایش تسلیحات هسته ای ایران آماده کرد.
بنابر تحلیل تایمز «این اقدامات نشان می دهد که اسرائیل از موضع همیشگی خود یعنی به کار گرفتن هر اقدامی و از جمله حمله نظامی برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای عقب نشینی کرده است. این مدارک که توسط دیپلمات ها، مقامات امنیتی و فرماندهان سابق ارتش اسرائیل مورد بررسی قرار گرفته است همزمان با خبر آغاز غنی سازی در تاسیسات زیرزمینی فردو در حومه شهر قم که روز دوشنبه توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام شد در اختیار روزنامه تایمز قرار گرفته اند».
«تایمز» یادآوری می کند: اعضای هیئت پژوهشی که این تحقیقات و نتیجه گیری ها را انجام داده اند عبارتند از رئیس سابق شورای امنیت ملی، دو تن از اعضای سابق دفتر نخست وزیری اسرائیل، یک سفیر سابق و کارشناسان مرتبط با بخش ضد اطلاعات نیروهای مسلح اسرائیل.
روزنامه مذکور می افزاید: با وجود آن که دولت اسرائیل همواره تأکید کرده که حاضر نیست ایران دارای قدرت هسته ای را تحمل کند، از سال پیش به این سو برخی از مقامات ارشد این کشور مطرح کرده اند که شاید اسرائیل ناگزیر شود که دستیابی ایران به سلاح هسته ای را بپذیرد. در ماه ژوئن گذشته مئیر داگان، رئیس سابق موساد، در اظهار نظر علنی خود گفت که حمله اسرائیل به ایران تمام منطقه را به جنگ خواهد کشاند. وی ماه گذشته نیز گفت که ایران هسته ای ضرورتاً تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود.
تایمز در پایان گزارش خود می نویسد: طبق پژوهش اخیر مرکز «مطالعات امنیت ملی» اسرائیل، پذیرش ایران دارای سلاح هسته ای برای این کشور ممکن است به یک واقعیت بدل شود.
مرکز پژوهشی «مطالعات امنیتی اسرائیل» یکی از مهم ترین مراکز پژوهش های استراتژیک رژیم صهیونیستی است و به خاطر حضور و عضویت مقامات امنیتی و سیاسی سابق ارزیابی های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مدیر این مرکز پژوهشی رئیس سابق ضد اطلاعات ارتش اسرائیل و بسیاری از اعضای آن از مقامات کشوری و لشکری سابق اسرائیل هستند.
در همین حال بنیامین بن الیعاذر عضو کمیسیون خارجی و امنیتی کنست رژیم صهیونیستی هشدار داد این رژیم در خطرناکترین وضعیت خود از نظر امنیتی قرار گرفته است.
به گزارش العالم وی در جلسه کنست گفت: «اسرائیل در هیچ مرحله ای در چنین وضعیت خطرناکی نبوده است».
این وزیر سابق صهیونیستی با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از عراق، خواستار پرهیز از هرگونه اقدام خطرناک و خودداری از کاهش بودجه ارتش و دستگاه های امنیتی شد.

  اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف گردد.


چهارشنبه 90 دی 21 , ساعت 11:10 صبح

نمونه ای از دموکراسی غربی ها

ترور علامت ضعف غربی ها در مقابل پیشرفت ایران اسلامی

به گزارش باشگاه خبرنگاران دقایقی پیش حوالی پل سید خندان در یک انفجار تروریستی یک نفر کشته و 2 نفر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش تروریستها با چسباندن بمب دست ساز به درب خودروی شهید احمدی روشن وی را به شهادت رساندند.

2 فرد دیگر نیز در این عملیات زخمی شدند که به بیمارستان رسالت انتقال یافته اند.

مصطفی احمدی روشن متولد 1358 و استاد دانشکده صنعت نفت دانشگاه شریف بوده است.

* مصطفی احمدی‌روشن‌ ورودی سال 77 مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف بوده ‌که در سال 81_82 از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است.

* وی متأهل بوده و همسر وی نیز دانشجوی شیمی کارشناسی ارشد دانشگاه شریف است.


* شهید احمدی روشن در یک پروژه در خصوص ساخت غشا‌های پلیمری برای جداسازی گاز فعالیت می‌کرده است.


* براتلو دبیر شورای تامین استان تهران: این بمب از نوع مغناطیسی و همان‌هایی است که قبلا نیز برای ترور دانشمندان از آنها استفاده می‌شده است.


* شهید احمدی روشن یکی از مدیران نیروگاه نطنز اصفهان در بخش تامین کالا و غنی سازی بود.



دوشنبه 90 دی 19 , ساعت 8:5 صبح

شما که نماز مى‏‌خوانى و روزه مى‌گیرى چرا منشى دختر به این زیبایى آورده‏‌اى؟

قرآن مجید و روایات در مسأله خودسازى به بهترین صورت مطابق با فطرت و عقل، عباد الهى را راهنمایى کرده‌‏اند.

در قرآن مجید خودساخته‏‌ها با آیاتى شناسانده شده‏‌اند که همه مى‏‌توانند با اوصافى که خدا براى آنها بیان کرده است، مایه‌‏هاى خودسازى را از آن اوصاف بگیرند. در روایات و اخبار هم همین طور است.

وجود مبارک امیرالمؤمنین(ع) قطعه بسیار مهمى در همین زمینه دارند. در مقدمه فرمایش، امیرالمؤمنین(ع) سه هشدار جالب مى‏‌دهند، تا انسان گرفتار بعضى از برنامه‏‌ها نشود. البته انسان‏هایى که عاشق تربیت و ادب خودشان هستند.

قرآن هم مى‏‌فرماید این حرف‏ها براى کسى است که: « لِمَن کَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَ هُوَ شَهِیدٌ » یا رفته و این مایه‌‏ها را کسب کرده است، یا گوشش را آماده کرده که این مایه‌‏ها را بشنود.

اما اگر کسى علاقه نداشته باشد، عاشق نباشد، پاى وجود او براى ظهور مسائل الهى پیش نمى‌‏رود و پاى قلب او، در این راه قدمى بر نمى‌دارد.

هم و غم چهارپایان
حجت الاسلم والمسلمین شیخ حسین انصاریان در ادامه سخنانشان درباره "وسائل هدایت" می‌گوید: در جمله اول، حضرت مى‏‌فرماید:« إن البهائم همُّها بطونُها » تمام حیوانات و چهارپایان، همت، اراده و خواسته آنها متمرکز در شکمشان است. کل هدف و لذت‏ها را در این عالم فقط در این مى‌‏بینند که بخورند.

شکمشان که پر مى‏‌شود، یک سلسله توابعى دارد؛ خواب، استراحت، چاق و قوى شدن، شهوت رانى. نهایت کارشان هم این است که یا در همین بیابان‏ها بمیرند، یا حلال گوشت‏هاى آنها به دست انسان بیافتند و در قصابخانه به آخر کار برسند.

در این جمله این هشدار را مى‌‏دهد که عاشقان ادب و تربیت! مواظب باشید که درونتان، یا اوضاع و احوال زمان و اطرافیان، یا شیاطین و خناسان، همت و اراده شما را به طرف شکم جهت ندهند.

تسلط حیوانات وحشى بر یکدیگر
« و إن السباع همُّها العدوان على غیرها ». تمام درندگان عالم هم همتشان این است که با چنگ و دندان و قدرتشان به زیر دستشان مسلط شوند، و بود و نبود او را ببرند.

شیر، گرگ، پلنگ، روباه، آنهایى که جزء خانواده درندگان هستند، تمام همت و اراده و قدرتشان در این است که ضعیف‏تر از خود را بچاپند، شکمش را پاره کنند، لقمه را از حلقش بیرون بکشند و ببرند.

مواظب خودتان باشید! اگر پاى ادب و سلوک الى الله و طى مسیر معنا در کارتان نباشد، تبدیل به درنده مى‌شوید. یک نفر هستید، اما هیتلر مى‌‏شوید که یازده سال بیشتر روى صندلى ننشسته، نزدیک به پانزده میلیون نفر را تکه تکه کرد. این همه خون از گلوى بشر روى زمین ریخت. هیچ کدام را هم نمى‏‌شناخت.

یا چنگیز خان مغول، خودش در جنگ‏ها شرکت کرد، تیمور گورکانى، آتیلا، نرون، فرعون، نمرود، یا در زمان خودمان، طاغوت‏ها دارند مردم را تکه پاره مى‌‏کنند، کشته‌‏ها هم به قاتل‏ها هیچ ظلمى نکرده‌‏اند.

امیرالمؤمنین(ع) مى‏‌فرماید: مواظب باشید، خودتان را رها نکنید، اگر رها شوید، بخواهید یا نخواهید، درنده مى‏‌شوید. حد ضعیف‏تر آن، بخواهید یا نخواهید چهارپا و بهائم مى‏‌شوید. این هشدار براى این است که مردم مواظب خودشان باشند.

هم و غم جنس زن
جمله سوم:« و إن النساء ». البته این زنانى که امیرالمؤمنین(ع) مى‌‏فرماید، یک تعدادى از خانم‏ها قهرا مستثنى هستند، و جمله امیرالمؤمنین(ع) همه زنان را در برنمى‌‏گیرد.

مثلاً در ایام جنگ جمل، حضرت راجع به خانم‏ها منبر و کلمات قصار و نامه دارند، این نامه‌ها یا جملات قصار یا منبرشان را نباید برداشت و روى منبرها بر سر کل خانم‏ها داد کشید. معلوم است که در جمل، خطاب حضرت راجع به جنس زن، متوجه عایشه است. ولى همه زنان اسلام که عایشه نیستند.

قسم دادن خدا به زنان پاک در شب احیا
در بین زنانِ الهى، ما آسیه همسر فرعون را داریم که در شب احیا چند میلیون شیعه قرآن روى سر مى‏گذارند و به پروردگار مى‏‌گویند: « اللهم بحقّ هذا القرآن و بحقّ من أرسلته به و بحقّ کل مؤمنٍ مدحته فیه ». یکى از آنهایى که در قرآن سرگرفتن، مردم خدا را به او قسم مى‏دهند که ما را بپذیر، آسیه، زن فرعون است.

زنان نمونه در قرآن
ما مریم، خدیجه، زینب کبرى(ی) را داریم، اسم فاطمه(س) را نمى‏‌برم، چون او هم وزن انبیا(ع) است. آنجا کسى صحبت نمى‌‏تواند بکند. حضرت امّ کلثوم، حضرت رباب و زنان دانشمند باکرامتى را داریم. زمان خودمان، خانم مجتهده امین را داشتیم که بزرگان دین به او اجازه اجتهاد داده بودند.

ارزش دادن اسلام به زنان با ایمان
« و إن النساء همهنّ زینة الحیاة الدنیا و الفساد فیها ». یک مشت انسان هم در جنس زنان هستند که تمام همت این‏ها دستبند و گلوبند و گوشواره و آرایش و خودنمایى و عشوه و ناز و طنازى است، و بعد هم « و الفساد فیها » بیرون آمدن از خانه، براى به لجن کشیدن یک مملکت.

امیرالمؤمنین(ع) حرفش را با زینت تنها تمام نکرد، بلکه گفت: « و الفساد فیها ». به ما مردها گفت: حیوان و درنده نشوید، اگر خودتان را رها کنید، بخواهید یا نخواهید، به طرف حیوان شدن و درنده شدن مى‌‏روید.

اما به جنس زن که رو مى‏‌کند، مى‌‏فرماید: شما یک جنسى هستید که:« الجنةُ تحت أقدام الأمهات » بهشت زیر پاى مادران است. در طایفه شما مریم، خدیجه، زینب و آسیه به وجود آمده‌‏اند، شما جزء آن زنانى نشوید که خود را رها کرده و در رها شدن، کالاى شهوات مردم خبیث، پلید و آلوده شدند.

کالا بودن زن در فرهنگ غرب
اگر زنها را نداشتند، فیلم‏ها، مجلات، ویدئو و اجناسشان در دنیا فروش نداشت. اگر آنها را نداشتند، مردم بى‏بند و بار نمى‏شدند که در غارت شدن منابعشان، به بى‏‌خبرى بگذرانند. ملتى که اول شب را تا سحر در آغوش زنان نامحرم و مجالس رقص و شهوات هستند، فردا هم با بى‏‌خوابى مى‏‌خواهند سر کار بروند، همه چیزشان را هم غارت بکنند، کارى به این حرفها ندارند، منتظر است در روز پول گیر بیاورد و شب دوباره در آغوش نامحرم برود، مى‌‏گوید: به جهنم که چه بلائى سر این مردم و زمین‏ها و معادن و دین و مملکت و قرآن و فرهنگشان مى‌‏آید.

مراعات زن در هنگام حضور در اجتماع
« و إن النساء همهنّ زینة الحیاة الدنیا و الفساد فیها ». خانم‏ها! شما لباس زیبا براى جلوه‌‎‏گرى در بیرون نپوشید. جورابى که چشم جوان را جلب کند، کفشى که صدا مى‏‌دهد، راه رفتنى که صداى النگو و گلوبندتان را در آورد، قرآن مى‏‌گوید: نپوشید. صریح قرآن است.

نامحرمى که مى‏‌دانید تقوا ندارد، وقتى تلفن مى‏‌کند یا در مى‌‏زند، در قوم و خویش خودتان است و او را مى‏‌شناسید، با صداى طبیعى خدا داده با او حرف نزنید، تو دارى حرف مى‏‌زنى و او دارد در خیالش زنا مى‏‌کند.

شما که نماز مى‏‌خوانى و روزه مى‌گیرى، چرا منشى دختر به این زیبایى آورده‏‌اى؟ مى‏‌گوید: آقا در من اثر نمى‏‌کند. دروغگو! در صورتى راست مى‏‌گویى که پروردگار تو را مرد خلق نکرده باشد.

اى اهل دین! تو چرا؟ همه، چرا همسرت را در بیمارستان‏هاى زنانه نمى‌‏برى؟ چرا دخترتان نرود که درس بخواند، تا دکتر خانم‏ها بشود، چرا؟ یک مدیر اسلامى که منشى زن نباید داشته باشد. او را بفرست در یک اتاق در بسته کاغذهایى که باید تایپ کند، برود تایپ کند. نه تلفن شصت میلیون جمعیت را جواب بدهد. تمام این گناهان را در قیامت خدا در پرونده تو هم مى‌‏نویسد.


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ